OPŠTI USLOVI (OUP) ONLINE PRODAVNICE
https://diogentex.rs/
Poslednje ažuriranje: Avgust 09, 2022
SADRŽAJ
I. DETALJI PRODAVCA
II. ZA KUPCE
III.PRIMENLJIVOST OUP
IV.PONUĐENA ROBA. CENE. USLOVI KUPOVINE. PLAĆANJE
V. ISPORUKA ROBE
VI. INSPEKCIJA ROBE NA NEUSKLADNOST
VII. OTKAZ NARUDŽBINA
VIII. NEPRIHVATANJE ROBE
IX. RIZIK OD GUBITKA, KRAĐE ILI OŠTEĆENJA ROBE. PRENOS VLASNIŠTVA
X. INTELEKTUALNA SVOJINA
XI. PRAVO KUPCA NA ODUSTANAK OD UGOVORA NA DALJINU
XII. DELATNOST REGULATORNOG TELA I PROPISI
I. DETALJI PRODAVCA
1.
Veb sajt www.diogentex.rs upravlja i administrira onlajn trgovac DIOGENTEX Stefan Petrović PR sa sedištem i adresom upravljanja i korespondencije: Vladimira Rolovića 11, Brzi Brod, Niš, Srbija. Veb lokacija i onlajn trgovac će se u Uslovima i odredbama nazivati „Mi“, „DIOGENTEX“, „Prodavac“, „Prodavnica“, „Sajt“, „Veb sajt“.
2. Sajt www.diogentex.rs nudi hotelski tekstil i posteljinu visokog kvaliteta, frotir peškire i bade mantile, jastučnice, hotelske posteljine, jorgane, štitnike za jastuke i dušeke, jorgane, jastuke, hotelske papuče, SPA i bazenske papuče, tkanine za zavese i drugu robu.
3. Možete kontaktirati DIOGENTEX na sledeći način:
– adresa za korespondenciju: Vladimira Rolovića 11, Niš, Srbija
– e-mail adresa: info@diogentex.rs
– telefon: +381 604284435
– preko kontakt forme na sajtu
– na kontakt adrese i telefone navedene u odeljku Kontakt na sajtu
II. ZA KUPCE
1. Internet prodavnica nudi svoju robu licima koja obavljaju profesionalnu delatnost koji nisu potrošači u smislu važećeg zakonodavstva (skraćeno „Kupac“, „Klijent“) – hoteli, pansioni i drugi smeštaj, banje i frizerski saloni, bazeni, jahte, institucionalni klijenti i trgovci.
2. DIOGENTEX neće ispunjavati porudžbine neprofesionalnih korisnika u smislu važećeg zakonodavstva.
3. Svaki Kupac može da registruje nalog na Sajtu, navodeći željeno korisničko ime i lozinku. Preko kontrolne table korisničkog naloga, osoba može da vidi svoje porudžbine, promeni lozinku i detalje naloga i promeni adresu za isporuku.
III.PRIMENLJIVOST OUP
1. Ovi Opšti uslovi regulišu odnos između DIOGENTEX-a i kupaca dobara koji nisu potrošači. Opšti uslovi važe prilikom naručivanja sa Sajta, kao i prilikom zahtevanja proizvoda ili usluge od Kupca do Trgovca, rađene e-mailom, telefonom, prilikom ličnog sastanka ili putem društvenih mreža.
2. Davanjem naloga na jedan od metoda navedenih u prethodnom Odeljku, Kupac sa DIOGENTEX-om zaključuje ugovor o prodaji na daljinu na koji se primenjuju ovi Opšti uslovi.
IV.PONUĐENA ROBA. CENE. USLOVI KUPOVINE. PLAĆANJE
1. Roba koju nudi DIOGENTEX može se kupiti na zahtev više od jednog komada proizvoda – tzv. minimalna količina za prodaju ili veleprodaju. Jedinična cena i minimalna kolićina porudžbine su eksplicitno navedeni na stranici određenog proizvoda ili u njegovom opisu. Navedena jedinična cena svakog proizvoda ne uključuje PDV i važi samo za kupovinu navedenog proizvoda odnosno naručenog proizvoda.
2. Navedena jedinična cena svakog proizvoda ponuđenog na Sajtu ne uključuje troškove isporuke. Cena dostave može biti besplatna ili uz doplatu i automatski se obračunava prilikom kupovine u zavisnosti od izabranog proizvoda, količine i mesta isporuke, odnosno naručenog proizvoda za izradu.
3.Roba navedena na sajtu sa „porudžbinama u pretprodaji“/“dostupna po narudžbini“ nije dostupna na zalihama i proizvodi se naknadno (u daljem tekstu ovih OUP: “naručen proizvod” i “porudžbina”) i za nju važe posebna pravila kupovine.
4. Plaćanje troškova dostave vrši se zajedno sa uplatom iznosa porudžbine, shodno važećim propisima Republike Srbije koji regulišu ovu oblast.
5. Određeni proizvodi ispunjavaju evropske, srpske ili svetske standarde. Standard sa kojim je određeni proizvod usaglašen je naveden na njegovoj stranici ili u njegovom opisu.
6.Moguće je da se određena roba izradi po narudžbini prema specifičnim zahtevima Kupca i takav naručen proizvod od strane Kupca, za slučajeve bilo kakve štetu prouzrokovana trećim licima kao što su: tužbe za autorska prava, intelektualna svojina (logotip, dizajn, zaštitni znak, drugo) bez da je lista iscrpna, isključivo je odgovoran Kupac.
7. Porudžbine sa Sajta se mogu platiti bankovnim transferom. U određenim slučajevima, poput naručuvanja izrade proizvoda, DIOGENTEX može zahtevati punu ili delimičnu uplatu avansa (avans) unapred. Ukoliko je potrebna avansna uplata, DIOGENTEX će izvršiti narudžbu tek nakon što je primi.
8. Prilikom porudžbine, Prodavac izdaje gotovinski račun ako je plaćanje izvršeno. Kupac treba da navede (u trenutku porudžbine ili naknadno) podatke za obračun za traženu robu. Račun, zajedno sa gotovinskim računom prilikom plaćanja karticom, prati svu robu kupljenu na Sajtu. U slučaju da ovi dokumenti ne prate robu, od strane Kupca je potrebno da odmah kontaktira DIOGENTEX.
9. Sva plaćanja biće izvršena u lokalnoj valuti Republike Srbije – dinar (RSD). Za informativni prikaz cena u drugim valutama koristi se srednji kurs Narodne Banke Srbije. Iznos za koji će biti zadužena Vaša platna kartica biće izražen u Vašoj lokalnoj valuti kroz konverziju u istu po kursu koji koriste kartičarske organizacije, a koji nama u trenutku transakcije ne može biti poznat. Kao rezultat ove konverzije postoji mogućnost neznatne razlike od originalne cene navedene na našem sajtu. Hvala Vam na razumevanju.
V. ISPORUKA ROBE
1. DIOGENTEX će isporučivati robu i pružati usluge samo na teritoriji Srbije.
2. Porudžbine poslate posle 12:00 se obrađuju sledećeg radnog dana.
3. Rok isporuke robe sa Sajta je od 2 do 7 radnih dana u zavisnosti od mesta isporuke.
4. Rok za isporuku robe naveden na Sajtu sa „porudžbinama u pretprodaji“/“dostupnim po porudžbini“ je od 12 do 17 radnih dana i uključuje vreme proizvodnje do 10 radnih dana.
5. Ukoliko je nemoguće izvršiti isporuku u navedenom roku ili u slučajevima kada je potrebno duže vreme izrade, Prodavac će kontaktirati Kupca radi preciziranja roka isporuke.
6. Vreme isporuke za robu koja je napravljena po specifikacijama kupca, npr. prilagođene dimenzije ili personalizacija logotipa, podležu daljem pojašnjenju sa Klijentom-Kupcem.
7. Cena isporuke se automatski obračunava prilikom kupovine u zavisnosti od izabranog proizvoda, količine i mesta isporuke i uključena je u vrednost porudžbine.
8. Prodavac se obavezuje da naručenu i kupljenu robu isporuči putem kurirske kompanije na adresu koju je odredio Kupac, ili ako isti nije opredelio kurirsku službu, Prodavac će to učiniti umesto njega.
9. U slučaju da Prodavac ne preda robu prevozniku u roku od 30 dana od ugovorenog roka za isporuku, Kupac ima pravo da otkaže porudžbinu besplatno bez ikakvih kazni, o čemu treba da obavesti Prodavca u pisanoj formi. Vraćanje robe u magacin Trgovca je na teret Trgovca, ako je unapred obavešten o odbijanju. U suprotnom, vraćanje robe je na teret Kupca.
10. Sajt nije odgovoran za kašnjenje isporuke usled okolnosti koje su van njegove kontrole, kao što su kašnjenja od strane kurira koji vrši isporuku, zabrana od strane državnog organa, vanredne ili okolnosti više sile.
11. DIOGENTEX ima pravo da jednostrano produži rok isporuke ili odbije isporuku robe ili usluga u slučajevima kada se narudžba traži uz plaćanje bankovnim transferom, a uplata nije verifikovana na račun Prodavca.
12. Po predaji robe Kupcu ili licu koje on ovlasti (zaposleni, zastupnik), primljenu robu treba odmah pregledati u skladu sa Odeljkom VI.
VI. INSPEKCIJA ROBE NA NEUSKLADNOST
1. Kupac ili lice koje prima robu koju DIOGENTEX isporučuje u ime Kupca dužan je da pregleda primljenu robu po predaji, a najkasnije u roku od 72 sata, za:
– očigledne (vidljive) nedostatke – pocepane, izbledele ili druge, slične nedostatke;
– neusaglašenost primljenog sa naručenim (odstupanja od porudžbine) – pogrešna količina, boja, veličina, model, netačna izvedba (za robu izrađenu po narudžbini kupca) ili drugo.
Dodatno, ako je neusaglašenost posledica oštećenja robe koja je očigledno nastala tokom transporta, Kupac mora da uloži reklamaciju prevozniku, a ne Prodavcu (pogledajte odeljak X).
2. Ukoliko se utvrdi neusaglašenost, Kupac ili treće lice je dužno da to u pisanoj formi prikaže u dokumentu koji dostavlja prevoznik i da pismeno obavesti Prodavca u roku iz tačke 1. , navodeći u čemu se ogleda ta neusaglašenost. Pisanu žalbu treba poslati na poštansku adresu ili adresu e-pošte Prodavca navedenu u ovim uslovima i odredbama. Ukoliko je moguće, poželjno je da Kupac dostavi fotografski materijal. U slučaju da Kupac nije uložio prigovor u roku iz tačke 1, pretpostavlja se da je prihvatio robu bez obaveštenja o očiglednim nedostacima i bez odstupanja. Svakako, Prodavac zakonski ne odgovara ako isporučena roba: odgovara opisu koji je dao prodavac i ima svojstva robe koju je prodavac pokazao potrošaču kao uzorak ili model; ima svojstva potrebna za naročitu upotrebu za koju je potrošač nabavlja, a koja je bila poznata prodavcu ili mu je morala biti poznata u vreme zaključenja ugovora; ima svojstva potrebna za redovnu upotrebu robe iste vrste; po kvalitetu i funkcionisanju odgovara onome što je uobičajeno kod robe iste vrste i što potrošač može osnovano da očekuje s obzirom na prirodu robe i javna obećanja o posebnim svojstvima robe data od strane prodavca, proizvođača ili njihovih predstavnika, naročito ako je obećanje učinjeno putem oglasa ili na ambalaži robe. Konačno, Potrošač ne može da raskine ugovor ako je nesaobraznost robe neznatna.
3. U roku od 14 radnih dana DIOGENTEX će odlučiti da li prihvata žalbu kao opravdanu ili ne. Prodavac može reklamaciju proglasiti neosnovanom ako je podneta van roka iz tačke 1. ili u slučaju da se utvrdi da nema neusaglašenosti ili da čak i ako takva neusaglašenost postoji, to nije iz razloga za koje je odgovoran Prodavac. Takvi razlozi mogu biti a da lista nije iscrpna: pogrešno obračunavanje, zloupotreba prava Kupca, greška u proceni Kupca, nedostaci koji su rezultat nepravilnog skladištenja ili upotrebe, nedovoljna pažnja u prijemu ili skladištenju robe, itd.
4. U slučaju opravdane reklamacije, Prodavac se obavezuje da će Kupcu ponuditi jednu od sledećih opcija prema opcijama koje su mu bile dostupne u trenutku donošenja odluke:
– zamena neusaglašene robe odgovarajućim;
– povraćaj uplaćene cene Kupcu nakon vraćanja neusaglašene robe u skladište Prodavca;
– vaučer za korišćenje refundiranog iznosa na sajtu Trgovca ili vaučer za popust na buduće kupovine na Sajtu;
– druga opcija dogovorena između strana.
VII. OTKAZ NARUDŽBINA
1. Kupac može otkazati narudžbu u roku od 1 radnog dana od dana slanja, bez ikakvih kazni, ako izvršenje naloga nije počelo. Odbijanje treba poslati pismenim putem na adresu ili e-mail naveden u ovim uslovima i odredbama. U slučaju odbijanja učinjenog nakon ovog roka ili u slučaju odbijanja u slučaju da je izvršenje porudžbine započeto, DIOGENTEX ima pravo da od Kupca zahteva nadoknadu u visini do sada nastalih troškova, kao i izvršenih radova i dobit koju bi DIOGENTEX dobio od izvođenja radova. Naknada ne može biti veća od 30% vrednosti naloga.
2. Kupac takođe može otkazati porudžbinu u slučaju kašnjenja isporuke u skladu sa uslovima odeljka V, čl. 9. ovih Opštih uslova.
3. U slučaju da DIOGENTEX prihvati otkazivanje porudžbine koja je već isporučena, Kupac je dužan da obezbedi povraćaj robe u DIOGENTEX-ov magacin i da plati troškove vraćanja.
VIII. NEPRIHVATANJE ROBE
- U slučaju da Kupac ne bude pronađen u roku za dostavu na adresu koju je on naveo i/ili mu nije omogućen pristup adresi za dostavu, DIOGENTEX će to smatrati neopravdanim odbijanjem porudžbine i oslobađa se svoje obaveze da isporuči traženu robu, a Kupac gubi mogućnost da mu se isporuči naručena roba.
- DIOGENTEX zadržava pravo da pošalje obaveštenje o nepotraženoj pošiljci na elektronsku ili fizičku adresu koju je navela Kupac, kao i da zahteva troškove isporuke i vraćanja robe.
- U gore navedenim slučajevima, Kupac može potvrditi svoju želju da primi robu i nakon isteka roka isporuke u kojem nije zatečen na adresi, ali snosi sve troškove isporuke. U ovom slučaju, novi rok isporuke počinje od trenutka potvrde. DIOGENTEX se oslobađa obaveze isporuke u slučaju da naručeni proizvod više nije dostupan.
- Kupac duguje DIOGENTEX-u uplatu iznosa za isporuku i povraćaj robe u roku od 7 dana od prijema obaveštenja, osim ako u obaveštenju nije navedeno drugo vreme.
IX. RIZIK OD GUBITKA, KRAĐE ILI OŠTEĆENJA ROBE. PRENOS VLASNIŠTVA
- Rizik od slučajnog gubitka, krađe ili oštećenja robe kupljene sa veb stranice prelazi na Kupca od trenutka kada je roba predata špediteru ili prevozniku.
- Vlasništvo nad robom se sa DIOGENTEX-a prenosi na Kupca nakon što je roba predata Kupcu ili trećem licu ili njegovom zastupniku i nakon izvršene uplate, ako vrednost porudžbine nije plaćena unapred.
X. INTELEKTUALNA SVOJINA
1. Sav sadržaj prisutan na sajtu, odnosno – logo, zajedno sa figurama i tekstom koji se na njemu nalaze, natpisi i slike, crteži, dijagrami, grafike, dizajn, baza podataka, opisi, metode, procesi i drugi objekti intelektualne svojine i autorska prava, sadržaj Opštih uslova, vlasništvo su DIOGENTEX-a ili trećih lica od kojih je Prodavac dobio saglasnost za reprodukciju i/ili ima ugovor o korišćenju predmeta intelektualne svojine i/ili autorskog prava. DIOGENTEX zadržava sva svoja prava na intelektualnu svojinu koja se na bilo koji način odnosi na Sajt. Određeni proizvodi prikazani na sajtu imaju sopstveni, specifičan i jedinstven dizajn, vlasništvo DIOGENTEX-a ili trećih lica koja su ovlastila DIOGENTEX.
2. Posetioci Sajta mogu koristiti sadržaj isključivo u svrhu kupovine. Korišćenje sadržaja Sajta u svrhe drugačije od onih navedenih u Opštim uslovima i odredbama smatra se kršenjem istih, kao i povredom intelektualne svojine u vlasništvu DIOGENTEX-a ili trećih lica. Posetioci Sajta mogu da kopiraju, dele, prenose i/ili koriste sadržaj samo u lične nekomercijalne svrhe i samo u slučajevima kada to nije u suprotnosti sa odredbama ovog odeljka ovog dokumenta i izričitom pismenom saglasnostom DIOGENTEX-a ili trećeg lica koja imaju autorska i druga prava intelektualne svojine.
3. DIOGENTEX ovlašćuje vlasnike drugih sajtova i druga lica da postavljaju linkove na Sajt samo kada je referenca jasna i nedvosmislena.
4. Zabranjeno je kopiranje sadržaja sa Sajta, kao i njihovo postavljanje na druge veb stranice bez izričite pismene saglasnosti DIOGENTEX-a.
XI. PRAVO KUPCA NA ODUSTANAK OD UGOVORA NA DALJINU
- Kupac ima pravo da se predomisli i odustane od kupovine robe Prodavca u roku od 14 dana, bez navođenja razloga. Isti odustaje od kupovine tako što upućuje izjavu o odustanku trgovcu, koju može dati na propisanom obrascu za odustanak ili na drugi nedvosmislen način (sastavi izjavu samostalno), shodno članu 28. Zakona o zaštiti potrošača, bez navođenja razloga za to.
- DIOGENTEX odnosno njegov ovlašćeni Trgovac na teritoriji Republike Srbije će Kupca pre zaključenja ugovora obavestiti o ovom pravu (na odustanak i postupku ostvarivanja ovog prava) još u predugovornoj fazi i na svojoj zvaničnoj web stranici, koje pravo je alternativno u odnosu na pravo isticanja reklamacije iz Glave VI (isticanje neusaglašenosti robe-reklamacije I to svakako pre nego što se izvrši plaćanje od strane Kupca.
- Takođe, Trgovac će i prilikom faze kupovine obavestiti Kupca o ovom pravu na taj način što će uz dostavljanje Gotovinskog računa od strane Trgovca nakon plaćanja od strane Kupca, izdati i (blanko) Obrazac o odustajanju kupovine na daljinu koji će sadržati sva obaveštenja o ovom pravu Kupca, i koji eventualno može Kupac da iskoristi, za slučaj da se “pokaje” o kupovini i želi da odustane od kupovine na daljinu i da iskoristi ovo pravo iz Tačke 1. Ovaj obrazac će sadržati sva obaveštenja o ovom pravu i o postupku vraćanja isporučene robe (Tačka 4.)
- Ukoliko Kupac svoje pravo iskoristi i odustane od kupovine, smatra se da ugovor nije ni zaključen. Međutim, Kupac ima obavezu da vrati/pošalje robu nazad trgovcu o svom trošku, neoštećenu i u originalnoj ambalaži (Trgovac će ga prilikom obaveštavanja o pravu o odustanku obavestiti Kupca o ovoj obavezi), a trgovac je dužan da izvrši povraćaj uplata koje je primio od potrošača. Trgovac može da odloži povraćaj sredstava sve do trenutka dobijanja robe koja se vraća.
- Kupac je odgovoran za umanjenu vrednost robekoja nastane kao posledica rukovanja robom na način koji nije adekvatan, odnosno prevazilazi ono što je neophodno da bi se ustanovila priroda, karakteristike i funkcionalnost robe. (Dakle, potrošač može da isproba robu, ali ne sme da ide dalje od onog što je neophodno da bi se ustanovilo da li roba ima osobine za redovnu ili posebnu upotrebu zbog koje je nabavljena, i da li je ispravna ili fizički oštećena).Međutim, Kupac neće odgovarati za umanjenu vrednost robe ako mu trgovac nije dostavio obaveštenje o pravu na odustanak od ugovora koje se odnosi na uslove, rok i postupak za ostvarenje tog prava.
- Rok za povraćaj robe odnosno odustanka od kupovine od strance Kupca je 14 dana računa od trenutka kada roba dospe u njegovu državinu, odnosno trećeg lica koje je odredio Kupac, a koje nije prevoznik! Dakle, prvi dan roka je dan nakon što je potrošač primio robu.
- Za slučaj da je Kupac naručio robu preko zvanične web stranice trgovca, a da nije je još uvek primio robu odnosno roba još uvek nije isporučena, a Kupac nije izvršio plaćanje Trgovcu (iz bilo kog razloga), pravo Kupca da od kupovine odustane ostaje, ali ostaje i obaveza Kupca da Trgovca obavesti o ovome, takođe pisanim putem, na isti način kao što je navedeno u tački 3. i da se pozove na odredbu čl. 28 Zakona o zaštiti potrošača.
- U slučaju da Kupac izjavi razlog o odustajanju od kupovine, mogu se primeniti odredbe o reklamacionom postupku iz Glave VI ovih Uslova, isključivo pod uslovom postojanja obostrane saglasnosti Trgovca i Kupca, koje će se eventualno postići nakon obraćanja Trgovca Kupcu I ovim pitanjem.
8. Izuzetak od ovog prava Kupca na odustanak od kupovine na daljinu jeste situacija kada Trgovac po narudžbini odnosno posebne izrade od strane Trgovca I po nalogu Kupca se poruči od DIOGENTEX, I primenjuju se pravila iz Glave IV I V ovih Opštih uslova.
XII. DELATNOST REULATORNOG TELA
- Pre bilo kojeg obraćanja relevatnim regulatornim telima i organima odnosno tela za vansudsko rešavanje spora sa Prodavcem sa zvaničnog sajta Ministarstva unutrašnje I spoljne trgovine Republike Srbije (https://vansudsko.must.gov.rs/adrbodies), nužno je da se Kupac prethodno obrati Prodavcu- DIOGENTEX, sa zahtevima odnosno reklamacijama sve po OUP, na adresi koja je u uvodnom delu OUP navedena, da njegov zahtev za rešavanje vansudskim putem bilo kog spora sa njim (videte Pravilnik o radu tela za vansusdsko rešavanje potrošačkih sporava na: https://zastitapotrosaca.gov.rs/Portals/0/Resources/Pravilnik%20o%20radu%20tela%20za%20vansudsko%20resavanje%20potrosackih%20sporova.pdf .
- Zaštita potrošača kao dinamična oblast u okviru modernih država, u EU postoji poseban Direktorat za pravosuđe i potrošače u okviru Evropske komisije (DG JUST – Directorate General for Justice and Consumers), dok u Republici Srbiji je u nadležnosti Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, ali je ova oblast, zapravo, horizontalna i multidisciplinarna.To znači da je u nadležnosti više institucija i da je uređuje više zakona (videte više nba sajtu: https://zastitapotrosaca.gov.rs/zakonodavstvo).
- Međutim, za sva ostala pitanja koja nisu regulisana ovim Opštim uslovima primenjivaće se propisi koji se odnosno na “internet kupovinu” odnosno odredbama Zakona o zaštiti potrošača („Sl. glasnik RS“, br. 62/2014 i 6/2016 – dr. zakon), Zakona o trgovini, Zakona o elektronskoj trgovini, Zakona o zaštiti podataka o ličnostiI drugim relevantnim zakonima I Pravilnicima za oblast kupovine na daljunu odnosno prodaje, a koji su navedeni u prethonom članu 2. ovog Odeljka i obratiti se nadležnom sudu prema mestu sedišta Prodavca, kao krajnja mera, s tim što Prodavac DIOGENTEX sa svojim potencijalnim Kupcima odnosno Klijentima će postupati u dobroj veri I u skladu sa dobrim poslovnim običajima, kako bi se bilo koja (sporna) situacija rešila u obostranu korist.